fredag 26. juni 2009

EN TUR I PARKEN

Jeg vandrer en tur gjennom parken,
ser blomster av alle slag,
og Ordet jeg hører: "Se liljen på marken
og glem din bekymrings nag ....."

Her ser jeg rosen i fløyelsdrakt,
den står der så flammende rød.
Den reiser sitt hode i all sin prakt
og varmer mitt sinn med sin glød.

Her finnes også en prestekrave,
dens drakt går i hvitt og gult.
Den strekker sitt hode over det lave,
den vil da slett ikke stå skjult.

Kanskje den virker litt selvbevisst
der den strekker seg over de andre.
Men mitt humør, som var litt trist,
har den blomsten klart å forandre.

Flere blomster jeg ser på min vei,
ser skjønnhet og storhet så ulikt fordelt.
Her står en beskjeden "Forglemmegei"
så liten, den gjør dog at bildet blir helt.

En liten "preken" ble turen i parken.
Mitt hjerte har evnet å lytte
til blomstenes tale om vingårdsmarken
hvor alle kan være til nytte.

(Krigsropet juni 1977)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar