fredag 3. juli 2009

I MINNENES DRØMMEVERDEN

Jeg sitter inne en vinterkveld,
og føler meg ensom, ja, helt for meg selv.
Jeg grubler og tenker på mange ting
og minnene fører meg rundt omkring
Ja, virkelig lang blir denne ferden
i minnenes underlige drømmeverden.

Jeg minnes meg selv som en liten pike
når dukker og leker var mitt kongerike.
Å, hvilken lykke det hele var
med kosestunder hos mor og far.

Jeg minnes vinter, jeg minnes sommer.
Ja, mange av dem for meg kommer,
- til eventyrreisen i drømmeland
plutselig stanser på fremmed strand.
- Jeg ser så mange sørgmodige små
stå med sin lille bulkete kopp.
Det er nok noe de venter på
som kunne mette en liten kropp.
De er så fattige, sultne og magre
men øynene stirrer utrolig vakre
mot livet som ligger foran dem
- Kanskje uten både hus og hjem?

Da våkner jeg opp her i min verden.
Jeg lærte noe av denne ferden.
Jeg kikker meg rundt i mitt lille rede
for første gang på lenge med takk og glede.
Jeg stirrer ut, der er mørkt og svart,
men hvor nydelig stjerneklart.

Det er som om alt er så vakkert og godt
fordi jeg nytt syn på livet har fått.
Ingenting er selvfølgelig lenger;
selv ikke det at jeg har det jeg trenger.

En bønn som jeg trenger å be - nå jeg vet
er: Jesus lær meg takknemlighet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar