fredag 3. juli 2009

ET BARNS UNDRING

Et barn er jeg - men hvem er du Gud?
Jeg hører så ofte om løfter og bud
Så undres jeg over hvordan du er
Er du liten som jeg - eller diger og svær?

Hva tenker du mon når du ser på meg?
Jeg er munter og glad, eller sur og lei.
"Et barn i Guds hage" - har noen sagt,
da undres jeg alltid - blir stille - forsagt.

Et barn i Guds hage .... så mange vi er,
hundrevis - tusen - din hage er svær!
Når jeg ser inn i den, ja, hva tenker jeg da?
Å jo, du Gud er nok fargeglad!

Du har jo fargelagt oss så flott
gule og svarte, ja, nesten i blått,
noen i brunt, i rødt og i hvitt.
Så mange det er inn`for gjerdet ditt!

Hvis alle samtidig vil snakke med deg
Tenk, da har du tid til å høre på meg.
Ufattelig, rart, men jeg tror jeg forstår
hvem du er nå Gud - en som allting formår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar